background
На головну сторінку - Новини - Новини АПК

Чи легітимним є урядовий проект Державного бюджету на 2019 рік?

Уряд продовжив політику фальшування державних соціальних стандартів і гарантій при формуванні проекту Державного бюджету на 2019 рік – в поданому до Парламенті проекті визначено розмір прожиткового мінімуму для всіх категорій населення суттєво меншим ніж мав би бути за розрахунками Мінсоцполітики та в рази менше ніж цього вимагає Конституція.

Внаслідок такої дії КМУ може знову статись протиправне заниження розміру мінімальної зарплати, оплати праці працівників бюджетної сфери та соціальних допомог. Значна частина бізнесу тримає оплату праці на рівні міні малки чи близько до того – левова частина найманих працівників у 2019 році знову недоотримає колосальні суми зароблених грошей.

Профспілки вчасно застерегли Уряд про неприпустимість і протизаконність заниження соціальних стандартів і гарантій, однак отримали негативну відповідь від профільних міністерств

*   позиц Мінфіну щодо профсп пропозиц.doc

**  позиція Мінсоцу--.pdf

***  позція_МінАП.pdf

 

Наразі проектом Держбюджету передбачено розмір мінімальної заробітної плати на 2019 рік

-         У місячному розмірі – 4173 грн;

-         У погодинному розмірі – 25,13 грн.

В той же час навіть Мінсоцполітики прогнозує розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи з 1 січня 2019 року вже 4500, а за розрахунками профспілкових фахівців з початку наступного року прожитковий мінімум працівника перевищить 5167 грн.

Слід закцентувати – у всіх розрахунках ігнорується вимога Конституції про право заробляти для забезпечення достатнього рівня життя як працівника, так і членів його сім’ї.

Окрім того нещодавно вся судова вертикаль визнала протизаконним рішення Уряду з формування штучно заниженого наповнення прожиткового мінімуму.

 

Що чекати АПК від нового Держбюджету?

Проектом Державного бюджету на 2019 рік передбачено здійснити видатки на агропромислову галузь в обсязі 15,7 млрд грн, що на 605,4 млн грн більше ніж у 2018 році.

Насправді з урахуванням інфляційного знецінення АПК у 2019-му отримає менше на півмільярда гривень чим цьогоріч.

У проекті ДБ-19 зазначається, що основне фінансування передбачається здійснити за рахунок загального фонду – 13,3 млрд грн, що більше поточного року на 0,5 млрд грн. За  рахунок коштів спеціального фонду передбачено видатки державного бюджету в обсязі – 2,4 млрд грн, що на 0,1 млрд грн більше, ніж у 2018 році.

За основними програмами підтримки розвитку галузей АПК передбачається спрямувати майже 7,0 млрд грн (що на 0,6 млрд грн. більше проти видатків поточного року), з них за загальним фондом – 6,9 млрд грн., за спеціальним – 54,3 млн грн, зокрема:

  • на державну підтримку галузі тваринництва (КПКВК 2801540) передбачено 4,0 млрд грн за загальним фондом, обсяг видатків не змінився;
  • на фінансову підтримку сільгосптоваровиробників (КПКВК 2801580) передбачено 1,4 млрд. гривень за загальним фондом (у 2018 році - 945,0 млн грн), видатки збільшено на 436,8 млн грн;
  • на фінансову підтримку розвитку фермерських господарств (КПКВ 2801230) передбачено 800,0 млн грн, в порівнянні з поточним роком суму видатків зменшено на 200,0 млн грн (у 2018 році - 1,0 млрд гр.). При цьому, на відповідну суму було збільшено рівень видатків за бюджетною програмою надання кредитів фермерським господарствам (КПКВК 2801460) до загальної суми 244,5 млн грн: 200,0 млн грн за загальним та 44,5 млн грн за спеціальним фондами (у 2018 році – 43,1 млн грн за спеціальним фондом);
  • на державну підтримку розвитку хмелярства, закладення молодих садів, виноградників та ягідників і нагляд за ними (КПКВК 2801350) передбачено 400,0 млн грн за загальним фондом, видатки збільшено на 100,0 млн грн (у 2018 році - 300,0 млн грн);
  • на фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів (КПКВК 2801030) передбачено 127,2 млн грн за загальним фондом (у 2018 році - 66,0 млн грн) видатки збільшено майже вдвічі на 61,2 млн грн;
  • на фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі (КПКВК 2801180) рівень видатків не змінився – передбачено 5,0 млн грн за спецфондом;
  • на фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі на умовах фінансового лізингу (КПКВК 2801490) передбачено 4,7 млн грн за спецфондом, фінансування збільшено на 954,6 тис. грн до загальної суми (у 2018 році – 3,8 млн грн).

 

НАРАЗІ Профспілка працівників АПК готує вже Парламентарям свої зауваження та пропозиції.

ЗАПРОШУЄМО до підготовки консолідованих пропозицій народним обранцям – пропонуємо Ваші пропозиції надсилати на ел адресу apk555smk@gmail.com  для узагальнення та направлення парламенту до 1 жовтня 2019 року.

 

Матеріал підготовлено

Сергієм Кондрюком