Секрети виживання: як зберігають обсяги виробництва переробники молока
За прогнозами Державної служби статистики у 2015 році виробництво молочних продуктів скоротиться на 48 тис. т — до 10,7 млн т. Як вже писали, українці менше споживають молока, а компенсувати втрату ринку Росії компанії не завжди можуть. Втім переробники молока роблять все, щоб втриматися. Про секрети Agravеry.com розповіли керівники «Мілкіленду» і «Терра Фуд».
Марія Чумак, директор ДП «Мілкіленд-Україна»
Про структуру виробництва
- Дійсно, за цей рік відбулося скорочення виробництва у зв’язку із закриттям ринку Росії для українських молочних виробників, а також через світову тенденцію на падіння виробництва в молочній сфері. Звісно ж, конкуренція на внутрішньому ринку України виросла, тому боротьба за споживача стала складніша. В цій ситуації ДП «Мілкіленд-Україна» не зберегла загальні об’єми виробництва, але в категорії сири від ТМ Добряна вдалося наростити об’єми на 12,5% по локальному ринку в порівнянні з попереднім роком. Це не межа для нас, однак ми трішки змінюємо пріоритети в виробництві, прагнучи стратегічно збільшити об’єми виробництва цільномолочної продукції. Тому кардинально структура виробництва залишатиметься такою ж, фокусуючись на нарощуванні об’ємів в цих категоріях.
Про безлактозне молоко
- В 2015 році «Мілкіленд-Україна» запустила нову ТМ Latter — це унікальна для ринку України безлактозна та безглютенова лінійка продукції, котра зараз нараховує 6 легких для засвоювання організмом продуктів. Ми перші в Україні виробники, які розуміючи потребу споживачів у безглютенових і безлактозних продуктах, намагаємося забезпечити їх широким спектром продукції, випускаючи безлактозне і безглютенове масло, сир, йогурт, кефір та кисломолочний сир, і наразі тестуємо нову продукцію до цієї лінійки. Крім того, розробка та виробництво нових продуктів — одна з наших стратегічних задач на 2016 рік. Наразі ми активно працюємо над виробництвом продукції для внутрішнього ринку України. Згідно з нашими планами нова продукція буде з’являтися на прилавках магазинів уже з початку 2016 року.
Про нарощування експорту
- Нашу компанію цікавлять зовнішні ринки. За потенціалом ринки і ЄС, і Китаю є дуже об’ємними і місткими, потенційно дуже цікавими нам. Зараз у нас проходить підготовчий етап, аби почати більш тісно співпрацювати з ними. Оскільки ми уже поставляли продукцію в Китай, працюючи там через посередників, споживачі китайського ринку знайомі з нашою продукцією. На разі, уже 5 наших заводів отримали сертифікацію на можливість поставок в Китай. В перспективі ми хочемо працювати з ринком Китаю напряму через своїх представників. Це буде ціла лінійка продуктів, це цілий проект, які саме продукти – поки таємниця. Також працювали з В’єтнамом та М’янмою. Крім того, ми цікавимося та працюємо над розширенням роботи на ринках Африки та Близького Сходу. Для прикладу, на даний момент ми постачаємо сухі молочні продукти в Єгипет, Марокко, Ємен, Грузію, всі країни СНД.
Маріанна Глотова, директор з маркетингу та стратегії групи компаній «ТЕРРА ФУД»
Про відкриття нових ринків
- Нам цікаві всі країни. Утримуючи впевнене лідерство на українському молочному ринку (№1 з виробництва молочної продукції в Україні), ми активно розширюємо наші експортні кордони. «ТЕРРА ФУД» експортує продукцію вже до 40 країн. Тільки вдумайтеся — наші рідні молочні продукти купують в Йорданії, Казахстані, В'єтнамі, Ізраїлі, ряді країн Африки. Безумовно ринок Європи нам дуже цікавий. Для українського виробника це великий успіх. Нашу продукцію починають впізнавати на полицях магазинів у багатьох країнах світу, а якість і смак української молочної продукції отримують одні з найвищих оцінок. Це колосальний успіх як для однієї компанії, так і для України в цілому. Ми вже давно експортуємо продукцію в тому числі і під нашим парасольковим брендом «Ферма».
Про великих партнерів
- Наші підприємства працюють за міжнародними стандартами та європейськими системам менеджменту. Наприклад, ми вже більше 7 років робимо одні з кращих в Європі молочні суміші для шейків і морозиво для МакДональдз в Україні, Молдові, Азербайджані та Грузії. Це близько 4000 тонн молочних сумішей на рік. Я впевнена, що у «ТЕРРА ФУД» є всі можливості завоювати молочний ринок Європи.
Про смаки китайців
- Для будь-якого українського виробника Китай є країною з великим експортним потенціалом, що динамічно розвивається. Жителі Піднебесної все більше хочуть споживати молочні продукти європейської якості — якісні та безпечні. Це стосується не тільки молока або сухої сироватки. Китай в захваті від українського вершкового масла та сиру. Експорт до Китаю — це нові робочі місця, інвестиції в економіку і розвиток агрокомплексу України. Ми вже експортуємо до Китаю суху молочну сироватку, плануємо поставки молоко та іншу нашу молочну продукцію з тривалими термінами зберігання (UHT). Чому молоко? Всі чудово розуміють, що основними споживачами молока є діти. У цьому році влада Китаю скасувала політику однієї дитини в сім'ї, яка діяла більше 35 років. Для виробників це прямий сигнал найближчого зростання споживання молочної продукції жителями Китаю. Статистика говорить нам, що не будь цієї заборони, жителів Китаю було б більше на 400 млн. чоловік. Колосальний приріст чисельності населення - більше 10 мільйонів чоловік на рік і всі вони потенційні споживачі молочної продукції. Але кидати все і переорієнтуватися на експорт продукції до Китаю не вийде в українських виробників з багатьох причин. Одна з них - це жорстка перевірка місцевими службами для отримання допуску на ввезення продукції в країну. Китай не поспішає цілком та повністю відкривати для всіх бажаючих свої кордони. Кожен виробник отримує дозвіл на ввезення конкретних категорій. На сьогоднішній день «ТЕРРА ФУД» отримав дозвіл експортувати лише суху молочну сироватку. Ми проходимо сертифікації для отримання дозволу на ввезення в Китай ще кількох категорій продукції. Поставки здійснюються за замовленням китайських комерційних компаній.
Альона Павленко