22.09.2023 відбулося перше засідання Робочої групи з розроблення професійного
стандарту «трудовий медіатор (медіатор трудових спорів)». Одразу висловлюю
велику подяку всім учасникам Робочої групи, які знайшли час та мали натхнення
спілкуватися 2.5 години замість заявлених у порядку денному 1.5 години (Порядок
денний РГ додаю як фото до цього посту. Нагадую, що ФБ не дозволяє прикріпити
файл у відкритих для всіх групах).
Розмова була конструктивна, предметна та свідчила про справжню зацікавленість
учасників у якісному та публічному процесі розроблення професійних стандартів
(надалі – ПС). Для забезпечення повної публічності роботи Робочої групи, заявники-
розробники прийняли рішення вести відео-записи всіх засідань РГ у повному обсязі та
викладати записи на відкриту YouTube сторінку ГС НАМТКС з відкритим доступом для
перегляду всіма зацікавленими особами. Посилання на викладені для перегляду
записи ми будемо викладати тут одразу після розміщення відео-записів на сторінку
YouTube сторінку ГС НАМТКС. Тож якщо у вас є бажання отримувати вчасно наші
новини – підписуйтеся на нашу сторінку у ФБ та на YouTube
Отже, про що говорили на першому засіданні? Звісно, що говорили про організаційні
питання та про питання порядку денного. Також говорили і про певні сумніви учасників
групи, а саме:
- чи достатньо 6 місяців для якісного розроблення стандарту з врахуванням зайнятості
всіх учасників РГ?
- Як буде координуватися робота двох різних робочих груп, які розробляють суміжні
ПС у сфері медіації? Нагадаю – ПС «медіатор» буде розроблятися іншою робочою
групою під керівництвом ГС «Клуб адвокатів»;
- Чи можна буде використовувати наробки, які вже існують у різних об’єднаннях
медіаторів?;
- Як обиратимуться експерти, які відповідно до чинного законодавства двічі мають
надати свої оцінки ступеню важливості тих трудових функцій, трудових дій, знань,
умінь, навичок та компетенцій медіаторів, які будуть відображені у проекті
професійних стандартів?
Як знають всі, кому доводилося братися за нову велику справу, наявність сумнівів на
самому початку говорить про виваженість у прийнятті рішень і потребу з’ясувати все,
що можливо «ще на березі». Тому:
– так, заявлений строк розроблення ПС 6 місяців дійсно вимагатиме від членів РГ
напруженої роботи. І ми сподіваємося, що такий потужний колектив впорається з
поставленою задачею. Ці сподівання спираються як раз на вже існуючі розробки та
внутрішні нормативні документи, які є у медіаційної спільноти України. Отже, під час
роботи Робочою групою буде враховане все, що є корисним для розробки ПС
«трудовий медіатор» з урахуванням вимог Національного агентства кваліфікацій
(надалі – НАК);
- Щодо координації роботи двох робочих груп, то з пояснень пана Миколи Гордова,
Голови «Клубу адвокатів» стало зрозуміло, що проблем не буде: майже всі члени
нашої РГ також включені у РГ з розроблення ПС «медіатор». І зрозуміло, що ПС
«трудовий медіатор» має включати у себе дві частини: загальні базові ПС для
професії «медіатор» і додаткові вимоги щодо знань, умінь, навичок, компетенцій – для
«трудового медіатора». Отже, в ідеалі, ПС для «медіатор» та базова частина ПС для
«трудовий медіатор» мають повністю співпадати.
Ну і питання відбору майбутніх експертів також буде детально обговорюватися та
вирішуватися на наступних засіданнях РГ відповідно до календарного плану
обговорення питань.
У цілому, підбиваючи підсумки роботи першого засідання РГ, Секретар РГ Лариса
Швецова зазначила наступне:
«Підведення підсумків засідання №1 робочої групи:
Під час обговорення питань щодо організації роботи Робочої групи, а також
обговорення наданих групі матеріалів, на основі яких буде працювати Робоча група,
було обговорено наступні основні засади роботи Робочої групи:
Робоча група з розроблення професійних стандартів «трудовий медіатор (медіатор
трудових спорів)» працює за принципом добровільності. Будь-який учасник робочої
групи бере участь у тих засіданнях, в яких він/вона може прийняти участь та вважає
свій досвід корисним. При цьому учасники групи беруть участь у засіданнях будучи
готовими до якісного обговорення питань поточного порядку денного.
Порядок денний формується відповідальними особами заявниками-розробниками та
надсилається всім членам робочої групи не пізніше ніж за 2 дні до чергового засідання
робочої групи.»
Члени Робочої групи вирішили не виносити на голосування запропонований та
зачитаний пані Ларисою Швецовою проект підсумків, тому що ніхто з присутніх на
засіданні не мав заперечення щодо цих підсумків.
Повний протокол засідання РГ буде затверджений спів-заявниками та опублікований
на цій сторінці, сторінці Профспілки працівників АПК України та інших сторінках членів
ГС НАМТКС протягом трьох робочих днів після проведення засідання РГ.
Тож, вітаю всіх нас з початком плідної та ефективної співпраці!
Заступник голови робочої групи, Анна Нечай.