background
На головну сторінку - Новини - Новини Профспілки

Вимоги до податкової звітності профспілкових організацій

 Вимоги до податкової звітності профспілкових організацій

            На звернення членських організацій щодо вимог податковими інспекціями області на місцях подання профспілковими організаціями разом з податковим звітом про використання коштів неприбуткових установ та організацій надавати фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва

           Згідно з пп. 133.1.4 п. 133.1 ст. 133 розділу III Податкового Кодексу України  (надалі ПКУ) платниками податку на прибуток підприємств є неприбуткові установи та організації у разі отримання прибутку від неосновної діяльності та/або доходів, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього розділу.

          Наказом Міністерства доходів і зборів України від 27 січня 2014 року N 85, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2014 р. за № 6/25053 затверджено Порядок складання Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій (далі — Порядок).

            Відповідно до п.18 Порядку передбачено, що податковий звіт подається неприбутковими установами та організаціями до відповідного територіального органу Міністерства доходів і зборів України за базовий звітний (податковий) рік протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, разом з річною фінансовою звітністю, подання якої передбачено положеннями пункту 46.2 статті 46 глави 2 розділу II ПКУ.

               Відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність (крім малих підприємств) у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

Платники податку на прибуток, малі підприємства, віднесені до таких  відповідно до Господарського кодексу України, подають разом з річною податковою декларацією річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

               Крім того, правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в України визначено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 №996-ХР/ (далі — Закон №996).

          Відповідно до ч.і ст.2 Закону №966 сфера дії Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, які зобов’язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

          Таким чином, у разі якщо платник податку — неприбуткова організація, профспілка підпадає під критерії визначення малого (середнього, великого) платника податку, а саме: виходячи з обсягу доходу з інших джерел, що підлягає оподаткуванню, та її середньооблікової чисельності працівників за звітний (фінансовий) рік, така профспілкова організація має подавати органам державної податкової служби разом з Податковим звітом про використання коштів неприбуткових організацій і установ відповідну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.

               У зв’язку із запровадженням з в дію Закону України від 28.12.2014 року №71-УІП «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі — Закон), зокрема пп. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 передбачено, що платниками податку на прибуток є: суб’єкти господарювання — юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім — громадських об’єднань, політичних партій, релігійних, благодійних організацій, пенсійних фондів, метою яких не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов’язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій.

              З метою оподаткування центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, веде реєстр всіх установ та організацій - громадських об’єднань, політичних партій, релігійних, благодійних організацій, пенсійних фондів.

             Вищезазначені установи та організації, не є платниками податку на прибуток лише після внесення таких установ та організацій до Реєстру неприбуткових організацій та установ контролюючими органами в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

             Пунктом 9 розділу II Прикінцевих положень Закону доручено Кабінету Міністрів протягом трьох місяців з дня набрання чинності Закону прийняти нормативно-правові акти, необхідні для реалізації цього Закону, тобто сформувати Реєстр усіх установ та організацій — неплатників податку на прибуток.