Ми живемо в епоху інформаційних технологій та інтенсивного розвитку засобів комунікацій. Сьогодні наше буття так чи інакше пов’язане з спілкуванням: реальним чи он-лайн. Профспілкова робота на 99% - це робота з людьми, з обміном інформацією, комунікаціями. Кожна профспілкова організація зацікавлена у тому, аби постійно розвиватися й поповнювати свої ряди. Успіх у цьому багато в чому залежить від інформаційної та комунікаційної політики профспілкової організації. Адже, хто, як не профспілкова організація має в досконалості володіти знаннями та практично використовувати сучасні комунікації в своїй роботі? Хто, як не профспілка має активно вести інформаційну роботу про свою організацію, про досягнення та перемоги, про можливості та переваги членства у профспілці?
3- 5 липня 2012 року в м. Суми відбувся грандіозний захід - Медіа-кафе на тему: «Медіа, піар та соціальні мережі, як складові ефективної роботи профспілок України».
Організаторами заходу стали: ЦК Профспілки працівників АПК України за підтримки Фонду ім. Ф. Еберта.
Форматом роботи заходу було обрано Медіа-кафе з елементами динамічної фасилітації. Це означає, що всіх присутніх в процесі роботи очікувало: візуалізація сесій роботи, практичний підхід, відкрите висловлювання своїх думок, творча робота (заповнення бордів, інфостендів, моделювання ситуацій), пошук альтернатив в конфліктних питаннях, напрацювання груп та учасників як результат спільної роботи, спілкування проходить в невимушеній обстановці з можливістю смакувати каву або чай в процесі роботи.
Основними завданнями Медіа-кафе стали: підвищення ефективності роботи профспілок шляхом розвитку та посилення інформаційної та комунікаційної політики організацій, навчання працювати мобільно, використовувати інноваційні методи комунікацій та технології, проведення PR-кампаній і самопрезентацій, копірайтингу.
Понад 70 учасників від галузевих профспілок – працівники АПК, харчовики, хіміки, освітяни, атомники, будівельники, а також Конфедерація вільних профспілок України відгукнулися на пропозицію організаторів й взяли участь у роботі Медіа-кафе.
Відкрив захід голова Профспілки працівників АПК України – Сопелкін Ігор Сергійович, який наголосив на актуальності обраної теми Медіа-кафе та важливості використання знань в сфері комунікацій та інформаційної політики в кожній профорганізації.
Перед учасниками Медіа-кафе виступила Урсула Кох-Лаугвітц, директор регіонального представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні і Білорусі. Вона зробила акцент на міжнародному досвіді в питаннях використання новітніх комп’ютерних технологій та медіа-простору в роботі профспілок. За час своєї роботи в Україні Урсула співпрацювала з профспілками різних галузей і бачила сильні їх сторони, знала про їх переваги, але в той же час від членів цих профспілок вислуховувала скарги щодо недостатньої поінформованості членів профспілки про її діяльність та можливості. Урсула Кох-Лаугвітц також знаходила підтвердження таких думок у пресі.
«На жаль, імідж деяких профспілкових організації не дуже привабливий, але не можна в цьому звинувачувати журналістів. Наш імідж залежить від того, що ми робимо, й від того, що не робимо» - зазначила вона.
Також вітання на Сумській землі та побажання плідної роботи Медіа-кафе всім учасникам бажали Голова Сумської обласної організації Профспілки працівників АПК України – Кузьменко Анатолій Андрійович, начальник головного управління агропромислового розвитку Сумської ОДА – Івченко Володимир Миколайович, голова Сумської обласної Профспілкової Ради – Єсепчук Валентина Василівна.
Далі роботу Медіа-кафе в свої руки взяв модератор – Несвєтова Світлана Владиславівна, яка майстерно керувала процесом заповнення бордів «Мета», «Перешкоди», «Очікування» та виявляла потреби в отриманні знань та практичних навичок всіма учасниками.
Першу сесію розпочав голова Ради Української спілки професіоналів інформаційних, комунікаційних та бізнес-технологій Гнатюк Андрій. Тренер говорив про сучасні комунікації в роботі профорганізацій, про переваги використання різних видів та методів комунікацій й перспективи. Пізніше, вже на третій сесії, Андрій наголосив на тому, що бажано кожній організації мати власний сайт, хоча б сайт-візитівку. Доцільно також створювати екаунти в соціальних мережах, де надавати інформацію про організацію, діяльність та інформувати про події організації.
Тренер другої сесії врази учасників цікавими комунікативними іграми – Калінін Володимир, голова Департаменту з питань комунікацій Міжнародної Асоціації студентів-політологів. Володимир акцентував увагу на створенні позитивного іміджу організації, правильного проведення піар-компаній та чітко пояснив навіщо потрібно піарити себе та свою профорганізацію.
Всі отриманні теоретичні знання учасники Медіа-кафе перенесли на практику – під керівництвом Гужвенко Сергія, спеціаліста з інформаційних технологій Проекту підтримки приватизації в Україні - “Chemonics International, Inc .” при підтримці Агенства США з Міжнародного розвитку - USAID. Практична робота розпочалася з необхідності створення електронної пошти для листування. Далі розглядалися можливості роботи із Skype – проведення профспілкових online конференцій. Соціальні мережі, супровід екаунтів та інше.
Жук Валерія – промо-директор телевізійної соціальної мережі say.tv. продемонструвала можливості та переваги роботи саме з мережею say.tv.
Копірайтинг та основні закони написання текстів, що приваблюють читачів – тема, яка більше за всіх цікавила учасників Медіа-кафе, що працюють у ЗМІ. Сергієнко Лариса – журналіст та пресс-секретар МГО «Молодіжний парламент», ділилася своїми знаннями у цій сфері. Разом із аудиторією вона складала пресс-реліз та оголошення. Вийшло, достатньо вдало та дуже цікаво.
Родзинкою усього навчання та, власне, й кульмінацією став третій день навчань. Представники профспілок мали можливість продемонструвати отримані знання та навички, імітуючи роботу прес-центру під керівництвом та Свиридовського Ярослава – директора комунікативного агентства «Human Factor» з м. Київ. Учасники проводили прес-конференції із заданої теми, співпрацювали зі ЗМІ, налагоджували зворотній зв’язок, підбивали підсумки усієї роботи.
На завершення роботи учасники порівняли очікування від заходу та отриманні знання й переконання. Профспілковці одностайно прийняли рішення необхідності працювати в соціальних мережах, проводити online конференції та починати займатися піар-роботою. Необхідно активізувати інформаційну політику, якомога більше співпрацювати з ЗМІ. Було прийняте рішення направити лист до ФПУ із підготовленими рекомендаціями та пропозиціями активізувати інформаційну діяльність шляхом проведення подібних навчань та тренінгів систематично.
|